Akceptácia pripomienok k Návrhu Územného plánu
Útvar hlavného architekta akceptoval 14 z 18 pripomienok, ktoré sme odoslali za našu lokalitu Vyšné Kapustníky.
14 akceptovaných pripomienok bude zapracovaných do Územného plánu mesta Košice.
4 neakceptované pripomienky má obstarávateľ Územného plánu povinnosť prerokovať s ich navrhovateľmi.
Návrh stanoviska k neakceptovaným pripomienkam nájdete v našom newsletteri.
Všetky informácie o podaných pripomienkach za našu lokalitu, ich úplné znenie a ich odôvodnenie nájdete na stránke Pripomienky k Návrhu Územného plánu.
Prehľad pripomienok a ich akceptácia Útvarom hlavného architekta
1. Odmietnutie križovatky K-08 a obslužnej cesty C-06.
Akceptované
2. Odmietnutie verejnej osobnej dopravy na ulici Ťahanovské riadky.
Pripomienka:
Nesúhlasím s možnosťou zriadenia verejnej osobnej dopravy, ani zástavky VOD na ulici Ťahanovské riadky (funkčná plocha 9/32/1) a žiadam, aby bol v regulačnom liste funkčnej plochy 9/32/1 vytvorený záznam takéhoto regulatívu.
Odôvodnenie:
1. Naša lokalita má nadpriemerné príležitosti dosahu verejnej osobnej dopravy pešou chôdzou:
a. na Slovenskej ulici 4 zastávky autobusu v dosahu jednotiek minút,
b. na Hlinkovej ulici 1 zastávka autobusu s väčšinou kľúčových autobusových spojov v dosahu jednotiek minút,
c. na Národnej triede 2 zastávky autobusu s väčšinou kľúčových autobusových spojov v dosahu jednotiek minút,
d. na Komenského ulici 2 zastávky električky s väčšinou kľúčových električkových spojov v dosahu do 15 minút,
a preto neexistuje žiadna potreba zriadiť trasu verejnej osobnej dopravy na ulici Ťahanovské riadky a za týmto účelom nebola spracovaná žiadna štúdia, ktorá by túto potrebu
zdôvodňovala.
2. Ulica Ťahanovské riadky má charakter promenádnej aleje, ktorá prepája centrum mesta
s rekreačnou oblasťou Anička pozdĺž ľavého brehu Mlynského náhona, a ktorú denne využíva množstvo obyvateľov z celého okolia na prechádzky s deťmi, bežecké a cyklistické aktivity a pobytové aktivity spojené s pozorovaním Mlynského náhona a unikátnej fauny a flóry, ktorá sa tu nachádza. Túto skutočnosť podporuje aj projekt “Revitalizácia Mlynského náhonu v Košiciach”, ktorého štúdia, zohľadňujúca širšie vzťahy, bola vypracovaná za účelom
vytvorenia územnoplánovacieho podkladu pre uvažované územie projektu aj v spolupráci s ÚHA.
3. Na ulici Ťahanovské riadky je nevyhnutné minimalizovať dopravnú záťaž akoukoľvek automobilovou dopravou, minimalizovať parkovacie príležitosti na nevyhnutnú úroveň a uvoľnené plochy využiť na hodnotné verejné priestory pre ľudí.
Odôvodnenie neakceptácie: Územný plán v žiadnej lokalite nezakazuje verejnú osobnú dopravu, v tejto lokalite nie MHD plánovaná
Neakceptované
3. Odmietnutie zvýšenia dopravnej záťaže na Rampovej ulici, na ulici Slovenskej jednoty a na Alvinczyho ulici.
Pripomienka:
Nesúhlasím so zvýšením dopravnej záťaže na Rampovej ulici o viac ako 60%, na ulici Slovenskej jednoty viac o 40% a na Alvinczyho ulici o viac ako 360%. Žiadam, aby boli prijaté opatrenia, ktoré aktuálnu úroveň dopravného zaťaženia na týchto uliciach výrazne znížia.
Odôvodnenie:
Už táto existujúca dopravná záťaž na spomenutých uliciach vytvára mimoriadne zlé životné prostredie pre obyvateľov a návštevníkov tejto lokality.
Zvýšenie dopravnej záťaže na Rampovej ulici ešte o viac ako 60%, na ulici Slovenskej jednoty o viac 40% a na Alvinczyho ulici o viac ako 360% úplne popiera cieľ budovať zdravé mesto pre ľudí, ktorý Návrh Územného plánu má ambíciu naplniť.
Domy na severnej strane ulice Slovenskej jednoty a na Alvinczyho ulici sú navyše tak blízko cesty, že pobyt v ich priestoroch pri niekoľkých tisícoch áut denne pod ich oknami, je nepredstaviteľný.
Súčasné riešenie kruhového objazdu, ktorý spája uvedené ulice, je kapacitne a rozmerovo nedostatočné. O nevyhovujúcom priemere kruhového objazdu svedčia vyjazdené brázdy po nákladných autách cez vnútorný kruh zelene.
Inštalované zábradlie na kruhovom objazde, ktorý sa tu nachádza, je príkladom úplne neprípustnej preferencie automobilovej dopravy na úkor peších, ktorých obmedzuje nevídaným spôsobom.
Zvyšovať dopravnú záťaž na tomto kruhovom objazde je nepredstaviteľné.
Celý zámer je tiež v rozpore s kapitolou B.12.3.2 Cestná automobilová doprava, v ktorej deklarujete, že “dnes významné cestné zbery, ktorých kapacita nebude zvyšovaná, a ktorých obslužná funkcia bude preferovaná, ako je Štúrova ulica v centre, Južná trieda v súbežnom úseku s Jantárovou, Letný, boženy Němcovej, Zimná, Slovenskej jednoty, Svätoplukova, Alvinczyho a pod.”
Odôvodnenie neakceptácie: 1. Predmetné ulice sú súčasťou základného komunikačného systému mesta, tvoria východozápadné prepojenie, ktoré je kľúčové pre rozvoj Nového centra Hornád. Okrem iného je tento návrh v súlade s požiadavkou „zvýšiť prepojenosť siete ulíc, dať väčší dôraz na mestskú hromadnú dopravu, peších a cyklistov.“ 2. Dopravná záťaž je smerný prognostický údaj, vyplývajúci z predpokladaného nárastu intenzity dopravy, ktorú územný plán mesta ovplyvniť nevie, vie navrhnúť koncepciu rozvoja mestskej a nadmestskej dopravnej siete, ktorej dopravno technické parametre sú odvodené od prognostického nárastu intenzity nákladnej a individuálnej automobilovej dopravy.
Neakceptované
4. Zákaz pre umiestnenie nevhodných prevádzok na funkčnej ploche 9/29/8.
Akceptované
5. Obmedzenie počtu nadzemných podlaží na východnej strane Slovenskej ulice na 2.
Akceptované
6. Odmietnutie umiestnenia transformátorovej stanice 22 kV na ulici Ťahanovské riadky.
Akceptované
7. Zákaz pre umiestnenie nevhodných prevádzok v celej lokalite Vyšné Kapustníky (priemyselné objekty).
Akceptované
8. Zákaz pre umiestnenie nevhodných prevádzok v celej lokalite Vyšné Kapustníky (zábavné prevádzky).
Pripomienka:
Pre funkčné plochy 9/33/1, 9/33/3, 9/33/4, 9/33/5, 9/33/6, 9/33/7, 9/33/8, 9/33/9, 9/33/10, 9/33/11, 9/29/4 a 9/29/8 žiadam prostredníctvom regulačného listu zakázať umiestnenie erotických salónov, kasín, diskoték, barov, pohostinstiev a iných prevádzok s negatívnymi dopadmi na okolie (hluk, zvýšený pohyb osôb alebo áut).
Odôvodnenie:
Uvedené typy prevádzok majú významný negatívny vplyv na životné prostredie celej lokality, ktorý vyplýva z charakteru činnosti daných prevádzok. Tieto prevádzky sú nežiadúce pre tichú lokalitu s obytnými domami.
Odôvodnenie neakceptácie: Požiadavka je mimo mierky ÚP, uvedená podrobnosť je regulovaná inými zákonmi.
Neakceptované
9. Zmena „Stavu územia“ funkčnej plochy 9/29/4 na „Stabilizovné územie“.
Akceptované
10. Doplnenie zelene na uliciach lokality Vyšné Kapustníky.
Akceptované
11. Presun chodníka, zeleného pásu a cesty na ulici Ťahanovské riadky.
Akceptované
12. Spôsob využitia okolia Mlynského náhona a Hornádu.
Pripomienka:
Žiadam, aby okolie Mlynského náhona a Hornádu bolo využité ako oddychová, športová a relaxačná zóna s čo najviac parkovými a líniovými prvkami zelene a s minimom automobilovej dopravy. V regulačnom liste funkčnej plochy 9/32/1 zmeniť podiel zelene na 50%.
Odôvodnenie:
Vymenované plochy predstavujú jedinečnú príležitosť vytvoriť príjemnú relaxačnú zónu s dvoma hodnotnými vodnými prvkami. Platný Regionálny územný systém ekologickej stability definuje Mlynský náhon a Hornád ako významné hydrické biokoridory, z čoho tiež vyplýva povinnosť zabezpečiť ochranu uvedených parciel v zmysle platnej legislatívy s ochranným pásmom v šírke najmenej 50 metrov.
Odôvodnenie neakceptácie: Priestor Mlynského náhona a priľahlého územia je navrhnuté ako oddychovo relaxačná zóna: návrh ÚP určuje v okolí Mlynského náhona a Hornádu plochy námestí a peších priestranstiev, plochy sídelnej zelene a plochy parkov a parkovo upravenej zelene. Minimálny podiel zelene 20% na ploche 9/32/1 nebráni zabezpečiť v lokalite 50% podiel zelene. OP hydrického biokoridoru nevyplýva zo žiadneho právneho predpisu.